חשיבותו של קידום אתרים במנועי חיפוש לעורכי דין

חשיבותו של קידום אתרים במנועי חיפוש לעורכי דין כחלק ממכלול פעולות השיווק

מקצוע עריכת הדין כפוף לכללי אתיקה נוקשים במגוון תחומים ובפרט בנושא הפירסום והשיווק של השירותים המשפטיים הניתנים ע"י עורך דין או משרד עורכי דין. פירסומם של מתן שירותים משפטיים והצעה לציבור הרחב לרכוש אותם, היא עבירה אתית. מכאן ניתן להבין שאפיקי פרסום רבים המקובלים בשירותים אחרים, נפסלים כאשר מגיעים לעורכי דין. באופן לא מפתיע, אחד מאפיקי הפרסום שלא נחסם הוא קידום אורגני במנועי חיפוש של אותו אתר משרד עורכי דין.

מאפיינים של קידום אתרים לעורכי דין

בעיקרון מדובר על קידום בעל מאפיינים דומים לזירות תחרותיות אחרות. הייתרון הגדול הוא שמדובר בתחום עם המון ביטויים וביטויי זנב ארוך שניתן לטרגט אותם יחסית בקלות. החיסרון הוא שהביטויים הראשיים סופר תחרותיים ברוב המקרים. ייתרון נוסף בתחום עריכת הדין והשירותים המשפטיים הוא שהתחום מאוד דינאמי, בניגוד לתדמיתו האפרורית. חוקים ותקנות חדשים נחקקים חדשות לבקרים ומחייבים התאמות מצד יחידים וחברות רבים. גם הפסיקה לא שוקטת על השמרים ומייצרת תקדימים על בסיס קבוע. כל אלה מאפשרים לעורך דין המודע לתהליכי השיווק ולחשיבותם, לרתום שינויים אלה למטרותיו בצורה חכמה. מעבר למה שציינתי עד כה, ניתן להצביע על מספר מאפיינים נוספים הייחודיים לקידום אתרים לעורכי דין, וכאן אני מפנה אתכם לסקירה המעולה של פלאנט אינטראקטיב בנושא.

עורכי דין המטפלים בריבוי תחומים – יש לסנן ולהתמקד

משרדי עורכי דין רבים, במיוחד בשנותיהם הראשונות, כאשר קהל הלקוחות מצומצם והמשרד עדיין לא צבר מוניטין, נוטים להתפרש על פני מגוון גדול של נושאים, החל במקרקעין, דרך משפחה, אזרחי מסחרי ועוד. כאשר עורך דין, בעל משרד שכזה מעוניין לקדם את האתר שלו, הוא בד"כ יגיד למקדם האתרים "תקדם לי את כל הנושאים". הרעיון מאחורי הבקשה הוא ברור ונכון ביסודו, אולם לעיתים קרובות יתגלה כרעיון לא מוצלח מבחינה קידומית. מומלץ להתמקד בשנים עד ארבעה נושאים עיקריים ולקדם אותם. בצורה זו האתר תופס אוטוריטה בתחומים אלה הן בעני גוגל והן בעיניו של הגולש / לקוח.

כתיבת תוכן לאתרי עורכי דין

נושא אחד שכן ראוי להתעכב עליו כאשר מדובר בקידום אתרים לעורכי דין הוא נושא כתיבת התוכן. כידוע, ,תוכן הוא מרכיב חשוב בתהליך הקידום. לשמחתינו, עורכי דין יודעים לכתוב ולבטא עצמם בצורה רהוטה. יחד עם זאת, סגנון הכתיבה של עורכי דין הוא בגנון משפטי הרצוף בביטויים שיישמעו לקורא ההדיוט כסינית. גולש לאינו בעל רקע משטי שיגיע לאתר עורכי דין ויתקל בתוכן שנכתב ע"י עורך דין, עלול להתייאש במהירות ולעזוב אתר האתר לטובת חיפוש של תוכן נוסף וקריא יותר באמצעות מנוע החיפוש. מאידך, תוכן מקצועי הנכתב ע"י כותב תכנים שאינו מומחה בנושא, עלול להיות רדוד ואף לכלול שגיאות מקצועיות ועובדתיות אשר יגרמו מבוכה למשרד עורכי הדין ולבעליו. הפיתרון ניתן באמצעות כותבי תוכן מקצועיים בעלי השכלה משפטית אך שכאמור, מתמחים בכתיבה למי שאינו בעל השכלה משפטית.   מידע נוסף בכתבה שלנו על חשיבות כתיבת תוכן בתהליך הקידום.

אפיקי שיווק נוספים באינטרנט לעורכי דין

כאמור, פירסום בוטה של שירותים משפטיים אינו עולה בקנה אחד עם נורמות האתיקה המקצועית של עורכי הדין. יחד עם זאת, ריכוך המסר השיווקי עשוי להפוך את השיווק לתקין, או לפחות לכזה שאינו מרגיז. השימוש בפייסבוק למשל לצורך גיוס לקוחות למשרד עורכי דין, עשוי להיות הולם במקרים מסויימים. למשל הבאת טסטמוניאלס של לקוחות על הצלחה במחיקת חובות בהוצאה לפועל, ללא הנעה לפעולה ובכסות של עזרה לאוכלוסיות חלשות, עשוי לעבור מתחת לרדאר ללא קושי.

דוגמה נוספת לקידום עורכי דין באינטרנט

דוגמה נוספת יכולה להיות פירסומה של כתבה על הסכמי ממון באתר אקטואליה או במגזין המיועד לקהל היעד. בסוף הכתבה ניתן נשים קישור (כמובן nofollow כדי שלא לעבור על ההנחיות של גוגל) או אזכור של משרד עורכי הדין שסייע בכתיבת המאמר.  גולשים המתעניינים בהסכם ממון יראו את אותו משרד כאוטוריטה בתחום ויפנו אליו לצורך עריכתו של הסכם כזה. הכתבה יכולה להופיע גם כראיון עם אותו עורך דין, מה שמוסיף נופח של חשיבות לאותו עורך דין ובונה אותו באמת המיתוג האישי. כמובן שהכתבה צריכה להיות אינפורמטיבית ולא פירסומית. האיזכור של שם המשרד והאתר צריכים להיות שוליים. זה בד"כ מספיק ומי שבאמת מעוניין לצרוך את אותם שירותים משפטיים, יוכל למצוא בקלות את פרטי המשרד ולפנות אליו.