עיצוב אתר כהשפעה על הגולש

רשת האינטרנט מונה מיליוני אתרים שנפתחים כל הזמן, ובכל יום מתווספים לה עד עשרות מילונים של דפים. רשת האינטרנט היא המקום למצוא בה כל דבר בין אם זה מידע, מוצר, שירות או כל דבר אחר, והתחרות הרבה דורשת בניית אתרים איכותית יותר, מעוצבת יותר ויעילה יותר. עיצוב אתר הוא תחום בפני עצמו בכל מה שקשור לבניית אתרים אך הוא גם משפיע על הקידום של האתר וחשוב מכל, הוא משפיע על התגובה של הגולש ברגע שהוא נחשף אליו. זה בטוח קורה לכם הרבה, אתם מחפשים משהו בגוגל ומקבלים מספר תוצאות, נכנסים לאחת מאותן תוצאות ותוך שניות אתם מרגישים שאתם לא "מתחברים" לאתר, לא מרגישים בו נוח ולא מוצאים בו את מבוקשכם. אומנם כשזה קורה אתם לא חושבים על זה אבל בשורה התחתונה – מהר מאוד אתם עוברים הלאה. למה? כי העיצוב לא מספיק מקצועי, לא מספיק איכותי והאתר לא מותאם לקהל הגולשים שלו.

התאמת האתר בהתאם לקהל היעד

עיצוב אתר חייב לכלול גם התאמה שלו לקהל היעד. אם יש לכם אתר אינטרנט בתחום חיי הלילה, סביר להניח שרוב הגולשים שלכם הם צעירים והצבעים באתר צריכים להיות בהתאם, צבעים חיים, צבעוניים ותזזיתיים. אם האתר שלכם הוא אתר שמייעץ לגולשים מבוגרים בבעיות רפואיות שונות שמתאימות לגילם, סביר להניח שעיצוב כמו האתר הקודם לא ממש יעשה את העבודה אלא יבריח אותם…

חוויית המשתמש

גלישה באינטרנט צריכה להיות חווייתית. היא צריכה להיות קלה ופשוטה והגולש צריך להרגיש שהוא הגיע למקום הנכון שיספק לו את התכנים שהוא צריך, את השירותים או המוצרים שהוא מחפש. חשוב מאוד לשים דגש על חוויית המשתמש, על נוחות הגלישה באתר, על גודל הכפתורים, הצבעים שלהם, המיקומים שלהם ועוד אין ספור דברים שנראים אולי שוליים אך הם קריטיים בהשפעה על הגולש. חוויית המשתמש נוגעת הן לרגש שמופעל אצלו כשהוא נכנס לאתר והן לחיבור שלו לטכנולוגיה שבו.

אל תתפשרו על מעצב!

עכשיו אחרי שאתם מבינים את חשיבות עיצוב הגרפי של האתר ואת ההשפעה שלו על הגולש, אתם חייבים לברור טוב טוב את המעצב שלכם. אתם צריכים למצוא מעצב אתרים מקצועי ובעל ניסיון, אחד שברזומה שלו יש לא מעט אתרים ועדיף שהם יהיו אתרים בתחום שאתם רוצים לבנות. אתם צריכים לראות עבודות קודמות, לבחון את השפעת העיצוב עליכם ורק לאחר מכן תוכלו לקבל החלטה מי יעצב את האתר שלכם.

שיהיה בהצלחה!