פרסום בגוגל ובאינטרנט

אם נסעתם פעם בנתיבי איילון, או כל כביש ראשי אחר, בוודאי הבחנתם בשלטי פרסומת ענקיים. האם שאלתם את עצמכם מדוע המפרסמים בחרו לשים דווקא שם את אותם שלטי הפרסומות? האמת שהתשובה די ברורה – יש כמות גדולה של אנשים אשר עוברים שם ונחשפים לפרסום. דבר דומה ניתן להגיד על רשת האינטרנט; יש שם תנועה גדולה של אנשים. על פי הסטטיסטיקה יש כ 3.5 מיליארד משתמשים באינטרנט, דבר המסביר מדוע נרצה פרסום באינטרנט. אך לא רק כמות הגולשים היא חשובה גם איכותם! אז בואו נשמע עוד קצת על המעלות של פרסום באינטרנט.

 

ראשית חשוב לשים לב שפרסום באינטרנט הוא מושג מאוד כללי; האינטרנט מורכב מערוצים רבים בהם ניתן לפרסם. לצורך העניין ניתן להזכיר את מנועי החיפוש ובראשם גוגל; הרשתות החברתיות הרבות; אתרי אינטרנט; בלוגים ועוד. לכל ערוץ פרסום יש את המאפיינים שלו וגם את המאפיינים של הגולשים המגיעים אליו. לכן כאשר יוצאים בקמפיין פרסום באינטרנט יש להקדיש מחשבה רבה בבחירת ערוצי הפרסום. קודם כל צריך לאפיין את קהל היעד ואז לראות באילו ערוצים הוא נמצא וכיצד ניתן להגיע אליו.

 

כאשר מדברים על פרסום בגוגל ובאינטרנט רובכם מייד חושבים על באנרים וקישורים ממומנים, אך האמת שפרסום באינטרנט הוא הרבה יותר מתוחכם וישנן שיטות רבות לעשות אותו. למשל כתיבת מאמרים בעלי תוכן פרסומי; סרטי וידאו ברשתות החברתיות ועד פרסום גרילה ויצירת באז תקשורתי. זוהי סיבה טובה מדוע להפקיד את נושא הפרסום באינטרנט בידי אנשי מקצוע, הם יודעים להתאים בין הצרכים שלכם לבין שיטות הפרסום השונות.

 

ישנה מילה חשובה מאוד בתחום הפרסום שעדיין לא הזכרנו והיא ״פילוח השוק״. המפרסמים תמיד מחפשים אך ערוצי השיווק הפונים אל הקהל שלהם. לדוגמה אם תרצו לפרסם מוצר לנוער סביר להניח שתרצו לפרסמו בהפסקת הפרסומות של תכניות הנוער.  מהבחינה הזו באינטרנט ניתן למצוא אפשרויות פילוח מתקדמות שהן פשוט אוצר עבור המפרסמים. לדוגמה בעזרת פייסבוק ניתק לפרסם בצורות מאוד יצירתיות הפונות בצורה מאוד מדויקת לקהל הרלוונטי. למשל תוכלו לבקש פרסומת הפונה לקהל הנמצא במרחק של 500 מטרים מהעסק שלכם.

 

אלו הן רק כמה נקודות על קצה המזלג אך פרסום באינטרנט הוא עולם שלם. בהחלט חשוב שהעסק שלכם יטביע את חותמו בזירה זו.