מקום ראשון זה לא בשמיים

בניתם אתר, השקעתם ממיטב כספכם וזמנכם, ואז מגיע שאלת המיליון מה קורה עכשיו? האם האתר יגיע למקום ראשון בגוגל?

מקום ראשון בגוגל בביטויים אשר יש עליהם תחרות רבה זאת עבודה קשה ומאומצת אשר לוקחת זמן רב (ביחס לשאר ערוצי השיווק כגון גוגל אדוורדס וכו..) ומצריך עבודה אינטנסיבית לאורך זמן.

אם נחקור מעט את השוק של קידום האתרים נגלה שבשנים האחרונות חלה צמיחה אדירה בכמות ההיצע וכיום מתפקדות יותר משלוש מאות חברות קידום ועוד כמה אלפי פרילנסרים אשר מציעים את שירות קידום אתרים.

כמובן שבאופן טבעי כאשר יש הרבה נותני שירות מתחום אחד נוצר מצב שחלק נכבד מהמקדמים אינם מקצועיים מספיק ומבטיחים הבטחות שווא ללקוח. חשוב להבין שקידום אתרים הוא לא מדע בטוח והוא תלוי במספר גורמים כגון, רמת התחרות על הביטוי המקודם, וותק האתר, רלוונטיות התוכן, וכמובן באלגוריתם של גוגל אשר משתנה ללא הרף ומשנה את דרכי עבודת הקידום לעיתים מקצה לקצה.

אז איך בכל זאת אפשר להגיע למקום ראשון בגוגל?

לאחר שהבנו שהדרך למקום ראשון בביטויים תחרותיים רצופה בקשיים רבים חשוב לא להתייאש ולהבין שעדיין הדבר אפשרי ולא בשמים.

בכדי להגיע למיקומים טובים בגוגל חשוב שהאתר יהיה אופטימלי ככל שניתן למנועי החיפוש ולמחקר הביטויים שהכנו מראש, בעצם העבודה שלנו המקדמים היא להפוך את האתר לרלוונטי ככל שניתן לביטוי המחופש, כאשר מי שקובע את הרלוונטיות של האתר הוא גוגל. כמובן שחשוב להיות ריאליים לגבי הביטויים שאנו מתכוונים לקדם, יש ביטויים שיהיה מאוד קשה לקדם והתהליך יהיה ארוך מאוד ויצריך שעטות חודשיות מרובות.

כשהאתר מוכן מבחינת עיצוב ומבחינת אופטימיזציה למנועי החיפוש אנו מאפשרים לעכבישים של גוגל להגיע לסרוק ולהכיר  את האתר החדש.

קישורים קישורים ועוד קישורים

בזמן שהאתר החדש באוויר העבודה על האתר החדש מתחלקת לשניים און פיי'ג, ואוף פייג'. המושג און פיי'ג מתייחס לעבודה ישירה על האתר כגון, המשך אופטימיזציה ותיקונים, הוספת דפי תוכן חדשים וכו'. עבודת האוף פייג' מתייחסת לפעולות שאנו מבצעים ברשת כגון העלאת מאמרים המקשרים לאתר, החלפת קישורים רלוונטיים לאתר, שיתופי פעולה וכו'.

כרגע אנו בשלב שבו אנו רוצים להגדיל באופן טבעי ככל שניתן את נפח התנועה לאתר שלב האוף פיי'ג. בשלב זה אנו נשיג קישורים רלוונטיים ככל שניתן ומובילים בחזרה לאתר החדש שלנו. שלב זה הוא שלב קריטי מאוד שכן גוגל למד את דרכיו של מקדם האתרים ולא ממש מעודד קישורים לא רלוונטיים לכן חשוב להקפיד על רמה מסוימת של קישורים המובילים לאתר.

לסיכום:

בעזרת עבודה נכונה ממושכת ויציבה אפשר להגיע עם כל ביטוי למקומות הראשונים במנוע החיפוש של גוגל, כאשר ביטויים תחרותיים מאוד יהיו קישם יותר לקידום וייקח זמן רב יותר להתקדם עימם, אך חשוב להבין שמקום ראשון בגוגל זה לא בשמיים.