מה זה בכלל קידום אתרים?
קידום אתרים (SEO – Search Engine Optimization) הינו תהליך ארוך ומורכב עם המון מחשבה ואסטרטגיות שיווקיות במטרה להגביר את החשיפה של האתר ולשפר את מיקומיו.
במאמר זה אני רוצה לדבר אתכם על קידום אתרים ולהציג בפניכם את התהליך המורכב והמסורבל שכל מטרתו להגביר את החשיפה של אתר האינטרנט ולמגנט אליו לקוחות חדשים. אז שנתחיל?
השלב הראשוני – אפיון האתר וחקירת קהלי היעד
ממש בשלב הראשוני של הפרויקט אנו צריכים לגשת לאתר ולאפיין אותו. שלב זה מאוד קריטי.
בכל מדורי קידום האתרים האפיון של האתר מתבטא בעיקר בבדיקת קהלי היעד אבל לא רק.
שאלות שנצטרך לענות אליהם בהמשך, כגון: כמה גולשים נכנסים לאתר? מה המטרה הסופית? מהם קהלי היעד? אילו גילאים האתר מושך? מאיזה מכשירים ומקורות תנועה האתר חשוף אליהם? באיזה פלטפורמות האתר מקבל חשיפה צדדית? (רשתות חברתיות, פרסום באנרים וכו'.) ועוד.
באמצעות הכלי המדהים של גוגל (Analytics) ננתח את האתר בדייקנות וברצינות רבה.
ניתוח מעמיק ויסודי של קהלי היעד יתן לנו תמונה משוערת לאיזה מילים כדאי לנו לכוון, האם מדובר בקידום לוקאלי? או קידום כללי? וכמובן שיש כלים אוטומטיים שמאפשרים לנו לשלוף דוח קהלים.
השלב השני – חקירת מילות ביטוי \ מפתח
לאחר שבחנו וקיבלנו אחוזי שיעור של קהלי היעד נוכל לבחור את מילות מפתח באפקטיביות רבה יותר. נוכל ממש להתאים את מילות המפתח שבאמת יניבו לאתר שלנו לקוחות רבים.
ניתן לעשות מחקר מילות מפתח באמצעות הכלי של גוגל ובאמצעות הכלי של .semrush
כמו כן, ניתן למקד עוד יותר את מילות מפתח ולהשתמש באיתור מילות מפתח ע"פ דף נחיתה ספציפי שאותו אנו מקדמים. ואף לקדם ביטויים קיימים שהאתר חלש בו.
לא לשכוח לקדם ביטויי זנב ארוך, ע"פ סקר גלובאלי ביטויי זנב ארוך מפיקים הרבה יותר לידים.
השלב השלישי – כתיבת תכנים ואופטימיזציה לאתר
לאחר שני השלבים הראשונים עכשיו אפשר קצת לנשום ולהתחיל במלאכה שאני אישית הכי אוהב!
יש לציין שישנם מצבים שנצטרך לכתוב את התכנים לאתר ולדפי נחיתה שאותם אנו מקדמים.
חשוב לזכור על כתיבת תכנים איכותיים וממוקדים. כמובן שיש לזכור גם את צפיפות מילות המפתח.
יש להתאים את הדף למילות המפתח שאנו מקדמים בדף הנחיתה. הן בתוכן, והן בתגיות. (H1-H6)
כמו כן יש להציג את מילות המפתח בכותרת העמוד, בכותרת הדף, ובתיאור.
חשוב להזכיר את נושא מהירות האתר, מהירות אתר איטית גורמת לאחוזי נטישה גבוהים.
ובכך מרחיקה את הגולשים מהאתר. מלבד זאת שמשך הממוצע של הגולשים באתר יורד.
זה יגרום לירידה במיקומים בתקופת זמן ארוכה. לא משנה כמה תהליכי קידום טובים ויעילים עשיתם בסופו של דבר הגולשים קובעים.
השלב הרביעי – בדיקת מתחרים
טריק מאוד מועיל וראוי לשיבוח, הוא חקירה ובדיקה אחר המתחרים של האתר המיועד.
זה נותן לנו תמונה ברורה יותר היכן המתחרים חזקים והיכן הם חלשים, מה הם עושים ומה לא.
כל זאת ניתן לעשות באמצעות הכלים של semrush.
השלב החמישי– קישורים פנימיים
בשביל לחזק עוד יותר את עמודי הנחיתה שאנו רוצים לקדם, שיטה מאוד פופולרית שתעזור לנו בתהליך נקראת "קישור פנימי" אנו נצטרך לקשר מעמודי תוכן אחרים לדפי הנחיתה שאנו צריכים לקדם.
זה יחזק את רלוונטיות העמוד ויתן לנו בוסט נוסף לקידום בגוגל.
כמו כן, עם כתבנו פוסט בנושא של הדף נחיתה רצוי לקשר אליו.
השלב השישי– תכנון אסטרטגיות קידום של פרופיל הקישורים
כעת השלב הקריטי והחשוב מכולם הוא תכנון אסטרטגיות קידום לבניית מערך קישורים תקין.
זה מתבטא בתהליך הרצוף והארוך שנצטרך לעשות בקידום האתר מבחינת התוכן הנכנס לאתר שלנו. או במילים המקובלות "קישור נכנס". זה תהליך שצריך לעבור מחשבה ודיוק.
רצוי להשתמש באסטרטגיה מוכנה מראש ולא לעבוד ע"פ הראש \ אקראיות.
הידעתם? פרופיל קישורים שתוכנן היטב, יניב הרבה יותר סיכויי הצלחה בפרויקט וכן במיקומים.
השלב האחרון – הקישורים עבודה איכותית תביא לתוצאות
השלב האחרון שלנו במסע לעבר הניצחון הוא "קישורים".
התהליך מורכב ועשוי מעבודה איכותית ויש להקפיד על תהליכי קידום כשרים. (ע"פ החוקים של גוגל) יש לבחון היטב אחר הקישורים שאתם מוצאים לאתר היעד. וכמובן להיזהר מחזרות על האנקור טקסט.
למידע מורחב אתם מוזמנים לעקוב אחרי הבלוג של אליחי כהן.