כמה מהיר האתר שלך? ולמה זה חשוב

אין ספק שהעידן הנוכחי שלנו סובב ברובו סביב חדשנות, טכנולוגיה ותרבות ה-INSTANT. אנחנו רוצים לקבל הכל וכמה שיותר מהר. ובדיוק בשל כך, יותר ויותר תחומים מנסים להתייעל. לכן, אנו רואים יותר ויותר חנויות סחר אלקטרוניות שנועדו כדי לספק את יצר הקניות שלנו מבלי לטרטר אותנו ברחבי כביש איילון הפקוק ולהתפלל למציאת חנייה. כתוצאה מכך, אפילו קמו כמה מוסדות להשכלה גבוהה אונליין שמספקות תואר או לפחות את המיומנויות הנדרשות למקצוע. ובחזרה לעניינו, אם כן כבר הבנו כמה שיעילות ומהירות הכרחיות לדור שלנו. ונראה שגוגל מסכים עמנו לחלוטין.

גוגל אמר את דברו

בעבר, עבודתו של מקדם האתרים הייתה קלה יותר, הרבה יותר. למעשה, כדי להתברג גבוה בצמרת תוצאות החיפוש בגוגל, היה על המקדם או כתב התוכן השיווקי לשלב כמה שיותר פעמים לאורך המאמר את מילות המפתח והחיפוש הרצויות. בעשר השנים האחרונות גוגל מאסה בכך שהיא מספקת חשיפה לאתרי תוכן לא יעילים ולאתרי ספאם ואמרה די, לא עוד. בשנת 2011 הושק לעולם אלגוריתם בשם פנדה שנועד לייעל את מנגנון הסינון בקפדנות. מאז הושקו כמה וכמה עדכוני אלגוריתם נוספים שהותירו טלטלה רצינית בעולם קידום האינטרנט. הדגש היה על תוכן ייחודי ואיכותי, מינון מתון של מילות מפתח משולבות נכונה ועל איכות חוויית הגלישה. ומהירות בהחלט משפיעה על החוויה הזו.

חיים מהירים

הגולש הממוצע מוכן להמתין מספר שניות עד להטענתו של האתר. כלומר, סביר להניח שאם אינו מכיר את האתר או זקוק לו נחוצות, הוא יפנה לאתר הבא במידה שהקודם לא מצליח להיפתח. הרשת מוצפת באתרים ולכן זה רק עניין של מה בכך – האם הגולש ייכנס לאתרכם או פשוט יפנה הלאה לאתר הבא בתוצאות החיפוש.

מפתחי גוגל לא חדלים מלדבר על מהירות הגלישה. וכשמנוע החיפוש החזק והגדול ביותר בעולם, המהווה קנה מידה עבור בוני אתרים, עלינו להשוות את הקו בנושא.

גוגל השיקה כלי בדיקת מהירות אתר, במחשב או במובייל. הכלי הנהדר מספק נתונים על נתוני האופטימיזציה ומהירות הגלישה, מציג נתונים סטטיסטיים בנושא (משאבים החוסמים את העיבוד התקין של הדף למשל) ואף הצעות לייעול ולשיפור. שימו לב שהכלי מספק נתונים בעיקר על טעינת האתר ולא על הגלישה בו.

בשנת 2016 עם ההבנה שמכשיר המובייל שולט בנתוני הגלישה, גוגל פרסמה באופן המוני את פרויקט AMP. מטרתו של הפרויקט הייתה להאיץ את מהירויות טעינת האתרים במכשירי המובייל.

גוגל אמר את דברו #2

היו מוכנים לעדכון האלגוריתם הבא של גוגל שיושק לאוויר העולם ביולי השנה. העדכון שזכה לשם המדויק Speed Update יהווה כלי סינון ומיון בין אתרים מהירים ואיטיים. כלומר, דירוג האתרים יושפע ממהירות טעינתם והגלישה בהם. גוגל ציינו כי העדכון צפוי להשפיע על דירוג אתרים איטיים למדיי.

טיפים לעשייה

שימו לב, נתונים המכבידים על הדף יאטו את זמן טעינתו. מובן מאליו אך יחד עם זאת לא תמיד מיושם. בין הנתונים הכבדים הללו מצויות תמונות גדולות וכבדות. באמצעות עריכה פשוטה של התמונות, תוכלו להקטינן מבלי לשנות את איכותן וחדותן.  אלמנטים נוספים המשפיעים על משך זמן עיבוד הדף הם הורדות נתונים משרתים נוספים. אם שילבתם באתר שלכם אובייקטים הנמצאים על שרתים באתרים חיצוניים, משתמשי האתר ייאלצו להמתין זמן נוסף על לתום הורדת הנתונים והקבוצים. לכן, חשוב להשתמש בסרטונים, מצגות ותמונות בשיקול דעת ובטוב טעם.

קודי JAVA (שפת תכנות פופולארית) עשויים להאט מאוד את האתר. לכן, מומלץ בעת הצורך להגביל את ה-JAVA באתר שלכם על מנת שקובצי ה-JAVA לא יבואו על חשבון המהירות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *