כך תאזנו עומסים באמצעות שרת וירטואלי

מכירים את זה שיש עומסי עבודה בלתי רגילים בין משאבי המחשוב שלכם? פתאום, באמצע היום הכול קורס. אתם מפסידים יום עבודה, מן הסתם מפסידים לא מעט משאבים והכול בגלל חוסר ידיעה או הכרה במה שנקרא שרת VPS – מה זה שרת וי פי אס ואיך הוא יכול להחזיר לכם את הביטחון לארגון? כדי שזה לא יקרה לכם, אתם חייבים ,אבל חייבים לאזן את העומס באמצעות שרת וירטואלי.

איך עושים את זה?

כאמור, איזון של עומסים איננו דבר חדש, זו למעשה שיטה נכונה לחלוקה של עומסים בין משאבי המחשוב הרבים בארגון. למה הכוונה? אם יש לכם בארגון יותר ממחשב אחד אתם חייבים אבל חייבים לייעל את השימוש במשאבים באופן נכון. אז איך עושים את זה? מאוד פשוט, הכול קורה באמצעות קישור אל שרתים וירטואליים וכך למעשה מאזנים עומסים. אז בחרתם חברה לקידום אתרים, עכשיו רצוי להבין את המשמעות והיכולת להימנע מעומס יתר של המרכיבים המרובים וכך למעשה להגדיל את אמינות השרת על כל תכניו. כשאנחנו אומרים את זה, אנחנו למעשה מתכוונים לאפשר לשרתים שלכם:

  • לתפקד בזמן עומס גדול וכמובן לייצר מצב של נגישות וזמינות רבה של שרת.
  • כמו כן, מדברים גם על תקלות בשרת מסוים שלרוב מתנתק ומאידך, כל שאר השרתים נשארים תקינים ולא קשורים לתקלה. נשמע מוכר? מה קורה כשאתם מחוברים ללא מעט מחשבים בארגון ואז משהו לא עובד?
  • כדי שלא תהיו בבעיה מלכתחילה, שימוש בשרת VPS יכול לבדל כל "נזק" אם חלילה יגרם ויתמקד רק בשרת הבעייתי. שאר השרתים? יעבדו כסדרם.

למה הכוונה בעומסים?

המון גולשים, לקוחות קיימים, לקוחות חדשים, אתם בטח מתארים לעצמכם מה קורה ללקוח פוטנציאלי שמבקר באתר שלכם ונתקל בקשיים נכון? המעבר ללקוח הבא יהיה יותר מהיר ממהירות האור. כדי שזה לא יקרה, נוצרו להם שרתים וירטואליים שמטרתם למעשה לספק למיליוני גולשים נוחות של גלישה ואפילו רכישה. השרת מכליל בתוכו גם מצב של איזון עומסים בכך שהוא מנתב ניתוב תועה באינטרנט לשאר השרתים התקינים וכך למעשה נעזר בבקרה על העומסים.

כיצד בא הגיבוי לידי ביטוי?

פשוט מאוד, ישנה שיטה של שליחת התעבורה לכל השרתים ובו זמנית קיימת שליחת תעבורה לכמה שרתים. התעבורה זהה כך שאין בעיה וכך למעשה מתחלקים העומסים ללא בעיה או תקיעות. לתעבורה למעשה יש שרת חזק ובמידה ויש תקלה בלתי צפויה בשרת אחד, התעבורה אוטומטית מחלקת את עצמה לשרתים האחרים.