המשמעות של עיצוב אתר כהשפעה על הגולש

נדיר למצוא עסקים בישראל שאינם מודעים לחשיבות הרבה של בניית אתר עסקי שיקדם את המותג שלהם. כך, אתרים מסוימים מאפשרים ללקוחות לבצע רכישות באופן ישיר, באמצעות חנות מקוונת, בעוד עסקים אחרים מנצלים את האתר שלהם כדי לספק ללקוחות מידע על שירותים, מוצרים, מבצעים וחידושים. כך או כך, אין ספק שאחד הפרטים המשפיעים ביותר על הגולש וגורמים לו להישאר, לקרוא, להכיר את החברה ולשוטט בין שלל המוצרים והשירותים שלה, זהו המראה של האתר. שימוש נכון בתמונות, בחירה מדויקת של צבעים ושילוב נכון בין אלמנטים גרפיים שונים – אלה הם הגורמים המשפיעים על הגולש ומעודדים אותו, בסופו של דבר, להשתמש בשירותיו של המותג.

 

עיצוב ומראה האתר

אתר אינטרנט מוצלח, אשר מושך לקוחות פוטנציאליים, הוא אתר שמורכב מתוכן איכותי, עיצוב גרפי מרשים וחוויית משתמש טובה. גורמים שונים אחראיים לשילוב המדויק הזה, אבל נדמה שלעיצוב יש השפעה עצומה כשלעצמה. זאת משום שבחירת הצבעים משפיעה על מצב הרוח של הגולש, תמונות בונות אווירה והשילוב ביניהם מרכיב את המושג המוכר כחוויית המשתמש. כדי שתוכלו להיות בטוחים שהאתר שלכם מעוצב באופן מדויק ובהתאם לחזון העסקי שלכם, למטרות העסקיות וליעדים שהצבתם, מעצב גרפי מקצועי ומנוסה הוא האדם לו אתם זקוקים. עם המגע הנכון, עם החשיבה היצירתית ועם היכולת לבטא באמצעים גרפיים את המסרים שאתם שואפים להעביר ללקוחותיכם, תוכלו להיות בטוחים שהלקוחות שלכם מקבלים חוויה חיובית שתעודד אותם להישאר באתר כמה שיותר.

 

מזמינים את הלקוח להגיע

כעת עולה בוודאי השאלה המתבקשת – איך גורמים ללקוח להגיע אל האתר המעוצב והמרשים? זוהי שאלה חשובה מאוד שכן גם מי שמשקיע רבות בכתיבת תוכן, עיצוב באנרים ובחירת צבעים ופונטים, עדיין זקוק לתנועת הגולשים אל האתר, והיא לא ברורה מאיליה. כדי שהגולשים ידעו שאתם קיימים ובעיקר כדי שימצאו אתכם כשהם מחפשים מידע הרלוונטי לתחום העיסוק שלכם, יש כמה צעדים קטנים ומשמעותיים שתצטרכו לנקוט. ראשית, תצטרכו להשקיע את הזמן בתכנון אתר האינטרנט שלכם, בעיצוב האתר באופן מקצועי ובהעשרת התוכן הקיים בו. לאחר שתשלימו את השלבים הללו תוכלו להתמקד בקידום האתר במנועי החיפוש, מצד אחד באמצעות קידום אורגני הממוקד במילות החיפוש העיקריות, ומצד שני באמצעות ניהול קמפיינים ממומנים. לאחר שהקמפיין שלכם יביא את התוצאות הרצויות והלקוחות יתחילו לזרום אל האתר, בדקו את הנתונים, נסו להבין מה גורם להם להישאר יותר (עמודי תוכן מסוימים על פני אחרים) ומה פחות מדבר אליהם, ובהתאם לכך בצעו שינויים נוספים באתר, ערכו את התוכן, לטשו את העיצוב ושלבו בצורה חכמה את מילות החיפוש שיובילו את הלקוחות אליכם. רק השילוב בין כל הצעדים הללו יבטיח לכם לא רק אתר אינטרנט שמשפיע על הגולש לרכוש את המוצרים שלכם, אלא גם אתר אטרקטיבי שללקוחות קל להגיע אליו.